sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Vilkas viikonloppu

Vitsivitsi, HUIJASIN! Meidän viikonloppu on ollut kaikkea muuta paitsi vilkas. Sillä aikaa kun kaikki muut ovat touhottaneet Inspiration Blog Awardsien parissa, mä oon keskittynyt ottamaan ihan rennosti ja parantumaan vajaan viikon takaisesta leikkauksesta. Musta on ollut kuitenkin ihana katsella sivusta kaikkea sitä gaalahumua jota blogeissa ja instassa on näkynyt, oon jopa vähän(aika paljonkin) kade kun en itse saanut ottaa osaa koko tapahtumaan! Never say never, ehkäpä mä yllän vielä joskus sille tasolle että pääsen gaalailemaan. Sitä odotellessa hengailen kuitenkin vaan tapani mukaan ihan pulsuna ympäriinsä, kuten eilen. Ja tänään. Ja ensi viikolla.
Viikonlopun ainoa saavutus näkyy alla olevassa kuvassa; väkerrettiin äiskän kanssa joulukoriste meidän keittiöön! Mä haluan koristella hillitysti meidän kotia vaikka innoissani joulusta oonkin, mutta toi lippusiima passaa täydellisesti meidän tulevan keittiönhyllyn kanssa yhteen. Hylly tosin on vielä sen verran vaiheessa, etten tiedä saaks sitä edes jouluun mennessä valmiiksi... Hope so!
Ens viikonloppuna ois tarkoitus mennä Helsingin messukeskukseen messuilemaan ja kattelemaan vähän eläimiä. Mä en itseasiassa edes tiedä mitkä messut siellä on, mutta elukoita pitäis olla paikalla ja haluan viedä Hennulan katsomaan niitä. Hän tykkäisi varmasti! Onko joku teistä menossa sinne?

Ja nyt kun kerran päästiin jutskailemaan Henskusta, mun täytyy ihmetellä ääneen yhtä juttua: miten tarkkoja voi 1-vuotiaat olla?! Torstaina, Hennin päikkäriaikaan, me aseteltiin tonttuja meidän olkkarin hyllylle eikä sen kummemmin Hennin herättyä kommentoitu niitä. Siellä ne vaan möllötti hyllyn päällä. Kirjoitin myös torstaina tämän postauksen, jota varten nappailin tontuista kuvia. Illalla katsellessani kuvia koneelta, Hensku tuli katsomaan mitä äiskä puuhailee ja tonttukuvat nähdessään osoitti heti hyllylle, jonne ne olivat ilmestyneet. Mun mielestä on ihan uskomatonta, että pikku-tiitiäinen huomasi ne tontut ihan itse! Jos mun päikkäriaikaan oltais tehty jotain radikaaleja muutoksia täällä meidän kotona, mä en varmasti huomais niitä ennenkuin mulle kerrottais niistä. Mä oon järisyttävän hajamielinen ja Henni on tyyliin maailman tarkkaavaisin tyttö. Hyvä beibiii! ♥ Mulla riittäis vaikka kuinka paljon juttua Hennin kehittymisestä, ja taidankin väsätä teille seuraavaksi postauksen ihan vaan Henskun kuulumisista! Parista muustakin aiheesta riittäisi juttua, kunhan joskus malttaisin (tai oikeastaan jos saisin) istua aloillani ja rauhassa hetken aikaa. Yleensä kirjoitan postausta päivän mittaan aina vähän välillä puhelimella, kun en kerkeä istua koneella, mutta pitemmät postaukset olis paljon helpompi kirjoittaa ihan rauhassa ja ajatuksen kanssa. Tästäkin tuli nyt ihan höttö-postaus, mutta huh, sainpahan kerrottua muutamat kuulumiset! Nyt siivouspuuhiin ja kylpyyn tiitiäisen kanssa, ihanaa sunnuntai-iltaa teille ja pus! ♥


27 kommenttia:

  1. Henni on niiiiiin söpö! :)
    Ja vitsit, tää sun ulkoasu on kiva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Suvi! ♥ Mä itsekin tykkään tästä ulkoasusta hirveesti!

      Poista
  2. Siellä messukeskuksessa on Elma-messut, eläimiä ja niiden käytöstä ym. kaikkea tietoa ja nähtävää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja samaan syssyyn Lemmikkimessut, siellä on enemmän sit sitä "lemmikkiskaalaa" (koirat, kissat, kalat, liskot, kanit...), ELMAssa on sit "maatilaeläimiä" hevosista lehmiin, possuihin ja kanoihin saakka.

      Poista
  3. ihana muhkee huivi :)
    mistä mahtaa olla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Muhkeet huivit on parhaita ♥ Mutta ou nou, mä oon leikannut tosta sen lapun pois, enkä muista mistä toi on! Veikkaisin, että Vero Modasta?

      Poista
  4. Voiko kukaan olla noin suloinen? Pus<3

    VastaaPoista
  5. Missä leikkauksessa olit, tää on mennyt täysin ohi :)

    VastaaPoista
  6. Minä meen mun tytönkaa myös messuille , lauantaina :) mikä pv sä meet?:)

    VastaaPoista
  7. Haha, ihana PULSU oot! <3 Kiva toi tommonen viiri juttu, mäkin tahon!

    VastaaPoista
  8. Aivann ihana fontti tekstin otsikossa! Mikähän mahtaa olla? :)

    VastaaPoista
  9. Hei, ihana postaus! :)

    Olit näköjään siinä kilpirauhasen poistoleukkauksessa, haluaisitko kertoa sun oireista ja miten päädyttiin leikkaukseen?

    Mulla kilpirauhanen on jo parisen vuotta reistannut niin, että normaali arkea haittaa, mutta edelleen lääkäreiden kanssa tappelen koko asiasta. Kuulisin tosi mielelläni, mitä kautta sait oikeasti apua ja miten sulla kilppari oireili ?

    Mukavaa joulun odotusta koko perheelle!

    -K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mikset voi vastata kun toinen ano kysyy ?

      Poista
    2. Moikka ja anteeksi, etten ole vastannut!! Mä en ole ollenkaan muistanut kun en vastannut heti kun olin julkaissut kommentin. Anteeksi! ♥

      Mulla siis kilppari reistaili 6vuotta. Oireet alkoivat kun me oltiin lomalla Bulgariassa ja laihduin silloin parissa viikossa kymmenisen kiloa. Kun tultiin takaisin Suomeen, mulla oli kuntotesti koulussa ja sain ihan älyttömän huonon tuloksen 1500m(?) juoksussa; 14min vaikka normaali aika olisi pitänyt olla 8min. Mä hengästyin siis aivan älyttömän helposti ja tän jälkeen mentiin lääkäriin. Jouduin liikuntakieltoon ja lääkitys aloitettiin. Kun tauti oli saatu kuriin, tein uudestaan saman juoksutestin ja tällä kertaa aikaa meni vaan se 8min, eli lääkkeet siis tehosi toivotulla tavalla.

      Lääkkeitä söin sitten parisen vuotta, ja sairaus häipyi. Kävin tarkkailukäynneillä sairaalassa, ja viimeisellä tarkkailukäynnillä huomattiin, että tauti on tullut takaisin. Lääkitys aloitettiin uudelleen ja söin lääkkeitä siihen asti kun tulin raskaaksi. Raskaana ollessani kaikki arvot olivat tosi hyviä ja sain lopettaa lääkityksen. Synnytyksen jälkeen tauti tuli tosi rajuna takaisin ja ennen leikkausta söin 9 tablettia päivässä eivätkä arvot meinanneet millään laskea. Noin isossa lääkityksessä ei ollut mitään järkeä, joten lääkäri päätti, että koko kilppari poistetaan leikkauksessa. Mä oon nyt parantunut tosi hyvin leikkauksesta ja syön nyt loppuelämäni ajan thyroxiinia, mutta vaan yhden pilsun päivässä :) Toivottavasti tästä oli apua! Kysy vaan jos kysyttävää jäi, vastaan heti kun huomaan sun kommentin! :)

      Poista
    3. Ainiin ja sanon vielä sen verran, että mullahan siis oli kilpirauhasen liikatoiminta ja sen oireita ovat laihtuminen, helposti hengästyminen, käsien tärinä ja ylienergisyys. Mulla oli noista vaan laihtuminen ja hengästyminen.

      Vajaatoiminnassa kaikki on sitten toisinpäin, eli väsyttää ja lihoo helpommin.

      Poista
    4. Kiitos vastauksesta <3 ei haittaa ollenkaan, että pienellä viiveellä tuli :) (T. eka ano)
      Joo mulla on nyt muutaman vuoden ajan ollut vajaatoiminnan oireita (olen lähes 100% varma että vajaatoiminta on, T4V alarajan alapuolella mutta tsh normaali). lääkärit vähättelee eikä ota tosissaan, joten edelleen ilman hoitoa olen. mutta hyvä että sää oot saanu hoitoa ja asia on nyt paremmalla mallilla :) Olisi mukava jos joskus tekisit postauksen, että kuinka vointi on parantunut yms!

      - K

      Poista
    5. Tällä hetkellä mä oon koko ajan tosi väsynyt enkä jaksaisi tehdä mitään, joten thyroxiinin määrä ei taida olla vielä ihan kohdillaan... :( viikon päästä pääsen verikokeeseen ja sitten katsellaan muutetaanko lääkkeen määrää :) Katsellaan jos innostuisin tekemään postausta paranemisesta vähän myöhemmin! :)

      Ja voi että, pari vuotta?! Mulle tosiaankin tuo iski ihan parissa viikossa, en muista ollenkaan että mulla olisi ollut oireita ennen meidän lomareissua :O toivottavasti sut nyt otettaisiin huomioon!!

      Poista
  10. Sinua odottaa haaste blogissani 8)

    VastaaPoista

© Bella Bambina 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis - Jemina Immonen